dilluns, 19 d’abril del 2010
ANALITZANT EL FUNCIONAMENT DE LA UNIÓ EUROPEA A PARTIR D'UNA NOTÍCIA
Comentari: Llegint l’article ens adonem de les mesures de política comuna adoptades pels estats membres, en referència al espai aeri restringit a causa del núvol de cendra volcànica.
El consell de ministres de Transport de la U.E. ha establert un nou patró de risc en consens amb Eurocontrol (Agència Europea per la Seguretat de Navegació Aèria) després de concretar les zones on no s’enlairaran vols. (Zona vermella)i en les que es pot començar a recuperar la normalitat.
Tractaran d’arribar a un acord amb Eurocontrol per decidir a quins aeroports es podrà volar, a canvi de reforçar els controls tècnics de l’avió un cop hagi aterrat.
Davant les crítiques per el retard, la poca coordinació i previsió, la Comissió de la Unió Europea i en concret el comissari de Transports ha reconegut la dificultat per posar-se d’acord els diferents governs nacionals i aconseguir una política comuna, però que les seves actuacions han estat les correctes d’acord amb els protocols aèris.
Tanmateix també s’han acordat ajudes econòmiques per les aerolínees davant les pèrdues per les cancel•lacions de vols i altres conseqüències degudes al núvol de cendra, emmarcades sempre en la legitimitat i demostració de les mateixes.
En aquest article hem pogut copsar part de la feina de la Unió Europea:
• La reunió del Consell de Ministres de Transport de la U.E. davant una crisi.
• La presa de decisions comuna i les mesures a seguir.
• La Comissió Europea recolzant la feina del Consell de Ministres i les decisions preses.
• Una política comuna d’actuació davant les aerolínees, tècnics de seguretat aèria i governs nacionals.
• L’aprovació d’ajuts econòmics per tal d’ajudar a superar aquesta crisi de pèrdues milionàries a les aerolínees.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada